7e week - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Milotte Maas - WaarBenJij.nu 7e week - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Milotte Maas - WaarBenJij.nu

7e week

Door: Milotte

Blijf op de hoogte en volg Milotte

13 April 2015 | Oeganda, Bukomansimbi

Ondertussen is het paasweekend al lang en breed voorbij, en zijn we alweer hard aan de slag met de achtste week. (wauw, dat is al bijna 2 maanden! De tijd vliegt!) Maar hier nog even een verslagje over de afgelopen week!
Met pasen zijn de scholen op vrijdag en maandag dicht, wat betekende een lekker lang weekend. Veel docenten trokken er dan ook op uit om even naar het thuisfront of naar familie wat verder weg te gaan.
Wij hebben vrijdag na een onwijs sloom dagje de taxi genomen naar Masaka. Bij Backpackers (onze slaapplek voor vannacht), hebben we onze spullen gedropt en een biertje gedaan. Daarna zijn we naar Cafe Frikadellen gereden voor de barbecue. Iedere vrijdag organiseren zij een barbecue waar je je voor op kan geven. Ook dit was weer een zeer succes! Om vervolgens ons paasweekend goed in te luiden zijn we weer naar de discotheek, Ambiance, gegaan. Eerst werd er bij de entree wat onderhandeld om ’n pet te regelen, altijd leuk! Bij de entree hing overigens ook een poster met ‘3 April happy hour’, achter ‘Time’ stond vervolgens ‘Open’. Jaja, duidelijk verhaal dat ‘happy hour’! Eenmaal binnen was het wat drukker dan de vorige keer. Iedereen zit aan het begin van de avond vooral langs de rand, kijkt en kletst wat (liggen slapen kan overigens ook gewoon). Nadat de avond vorderde, vorderde ook de drankjes en daarmee de danspasjes. En zo was het later weer een gezellige bedoeling op de dansvloer! Er was ook een soort promotieteam voor een breakdance groep. Met hen hebben we eerst genoten van ’n fles whisky, later namen ze ons mee naar de ‘vip’ ruimte. Tja, blanken om je heen geven blijkbaar altijd een goede indruk(?). De ‘vip’ ruimte was trouwens niet erg bijzonder, hier liepen voornamelijk prostituees rond, die natuurlijk interesse hadden in de jongens. Nadat we de waterpijp hadden afgeslagen, wilden Chris en ik in de categorie ‘leuk voor thuis’ nog een parasol scoren, maar helaas was daar de bewaker… een barmatje was verder geen probleem. Daarna in plaats van het broodje hamburger ‘n Rolex gescoord en met de bodaboda weer naar Backpackers gegaan.
Zaterdagochtend hebben we heerlijk uitgeslapen, voor in hoeverre iedereen dat hier kan… Daarna was het plan om na het ontbijt boodschappen te doen en lekker ’n duik te nemen in het zwembad. Helaas regende het onwijs veel, waardoor we toch maar van die duik hebben afgezien… Dus heerlijk rustig gedaan en ’s avonds bij Chris een Hollands pannetje met sperziebonen met gehakt en satesaus genuttigd. Onwijs lekker! Ik begin ondertussen vooral de groente hier enorm te missen! De echte groente wat ze eigenlijk nog hebben zijn sperziebonen. Het begint nu dankzij het regenseizoen allemaal weer te groeien. De rest van de week doen we het voornamelijk met wat paprika, kool en een tomaat…
Zondag voor de verandering weer bij het kinderkoor gekeken. Zij gaven een generale repetitie voor Silvia. Silvia is de oprichtster van UP4S. Zij woont in Nederland, maar is nu hier om de laatste dingen voor het koor te regelen. En zoals ook dit op z’n Oegandees gaat, moet daar nog wel even het een en ander aan gebeuren. Veel van de kostuums zitten nog niet goed, of hebben toch nog aanpassingen nodig. (zo hadden de meisjes een topje aan dat ze met klittenband vast moesten maken, gezien dat wat groot was hadden ze er een dikke knoop in gedaan, blijft ook zitten toch?! Tja, das net niet helemaal het idee van klittenband.) Ook zijn er gewoon nog pakjes te weinig.
Dankzij de komst van Silvia kan ik nu ook eindelijk foto’s met m’n camera maken die ik vlak voor vertrek voor m’n verjaardag had gekregen van pap,mams en de rest! Gezien ik de oplader ervan was vergeten mee te nemen, had ik hier nog maar kort van kunnen genieten… Tja, een echte Milotte actie had natuurlijk niet kunnen ontbreken.. Haha.
Ook is van de week de postbus weer eens geleegd en zo zaten er nog heuse verjaardagskaarten voor mij bij. Ook al is dat al een maand geleden, het was een aangename verassing.
Donderdag hebben we na een gezellig kampvuur, de matrassen naar buiten gesleept en heerlijk onder de sterrenhemel van Afrika geslapen! Het was wat bewolkt, dus daardoor niet heel fris. 's Morgens werden we door de zon gewekt, wat 'n genot! Ze vonden ons maar crazy mzungu's.. Ook moesten we uitleggen dat er niemand was overleden. Hier is het namelijk een gewoonte bij sommige mensen die overlijden dat ze een paar nachten buiten slapen.

Afgelopen weekend hebben we ’n rustig weekendje gehad. Zaterdagmiddag hebben we weer bodaboda’s gehuurd en hiermee de andere kant van Bukomansimbi bekeken. Weer erg gaaf! Het uitzicht blijft ook zo tof!
Vandaag heb ik een bijeenkomst voor de docenten georganiseerd. Zo weten zij waar ik mee bezig, en een select groepje heb ik gevraagd om mee na te denken over verschillende punten. Tijdens de bijeenkomst moest het eerst weer even loskomen, maar wanneer iemand de spits had afgebeten ging het goed! Vanmiddag hoorde ik dat dit de laatste week van het termijn is voor de leerlingen van Hoy’s. Ik dacht dat dit volgende week zou zijn, maar blijkbaar stopt Hoy’s een week eerder dan Kidsgear. Daarom zal ik deze week nog even flink aan de bak moeten om nog info van docenten te vragen. Gezien ze hierna een maand vakantie hebben, en zij er dus niet zullen zijn. Aanstaande vrijdag hebben we de barbecue met de docenten van Hoy’s en kidsgear. Dit ter afsluiting van het eerste termijn.

Een andere onwijs aangename verassing is dat pap&mam ondertussen ook van de gelegenheid gebruik gaan maken: Zij zullen in juni dit mooie land komen bewonderen!

• 13 April 2015 - 19:46

Manon:

Leuk om je verhaal weer te lezen. Echt gaaf dat papa en mama ook naar je toe gaan. Voor mij is het aftellen en voorbereiden al begonnen! Tot over een klein maandje :)

XXX

• 13 April 2015 - 19:52

Mama:

Yeh Milotte, leuk. De voorbereidingen kunnen beginnen. Ook wij hebben er zin in. Maar nog even en dan eerst genieten met Michiel, Manon en Mathijn. En.. wat is het weer leuk om je verhaal te lezen. Zet hem op de komende week!!
    Liefs papa en mama

• 13 April 2015 - 20:24

Daniëlle Dierkes:

Hee Milotte,

Echt onwijs gaaf! Ik ben ook echt heel erg jaloers en zou graag weer in Bukomansimbi verblijven. Vorig jaar zat ik daar ook nog gewoon. Wat onwijs tof dat je ouders over komen, dat heb ik helaas gemist. Geniet nog lekker meid, voor je het weet is het voorbij!

Liefs, Daniëlle